Τρέιλερ

Διημερίδα για την Εκπαίδευση, 25-26/10/2022

Η Προφορική Ιστορία ως μέθοδος και εκπαιδευτική πρακτική περιλάμβανε ανακοινώσεις που αναφέρονταν σε εκπαιδευτικές πρακτικές που είχαν ήδη υλοποιηθεί ή βρίσκονταν σε εξελίξη· δεν αφορούσαν μόνο το μάθημα της ιστορίας αλλά και άλλα εκπαιδευτικά αντικείμενα. Ο στόχος της Διημερίδας ήταν αφενός να μετακενωθεί η γνώση που είχε ήδη αποκτηθεί, σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό εκπαιδευτικών και αφετέρου να αποτελέσει ένα πεδίο συζήτησης για την προφορική ιστορία στο σχολικό πρόγραμμα. 

Η Διημερίδα αποτέλεσε, κατά κάποιο τρόπο, μια συνέχεια του τριήμερου Μαθητικού Συνεδρίου, που είχε οργανωθεί από την Ομάδα Συντονικού των ΟΠΙ (ΟΣυνΟΠΙ) και είχε διεξαχθεί τον Μάιο του 2019 στη Σιβιτανείδιο Σχολή. Το Μαθητικό Συνέδριο είχε ως κεντρικό σύνθημα «Η απομνημόνευση βλάπτει σοβαρά την πνευματική υγεία» και στόχευε να αναδείξει τις δυνατότητες της προφορικής ιστορίας για ένα μάθημα «αλλιώς». Στο κλείσιμο της Διημερίδας αποφασίστηκε να οργανωθεί ένα δεύτερο Μαθητικό Συνέδριο.

timeline_pre_loader
ΤΡΙΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ: Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ. 16:30-17:00 ΤΑ ‘ΜΕΓΑΛΑ’ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 17:00-19:00

16:30 – 17:00

Συντονίστρια, Γιούλη Χρονοπούλου, Δρ. Φιλολογίας.

Προφορική ιστορία: συναντήσεις στον τόπο και στον χρόνο. Η Μικρασιατική Καταστροφή ως αφορμή για τη δημιουργία ενός δικτύου σχολείων.

Δήμητρα Μαντή, εκπαιδευτικός, 1ο ΓΕΛ Χαλανδρίου.

Ρένα Μαραμαθά, εκπαιδευτικός, 49ο ΓΕΛ Αθηνών.

Μιράντα Τζιούφα, μαθήτρια, 1ο ΓΕΛ Χαλανδρίου.

Ελένη Κωτάκη, μαθήτρια, 49ο ΓΕΛ Αθηνών.

Η Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «Μνήμες από την Κατοχή στην ΕλλάδαM.O.G.»: Αξιοποίηση ψηφιοποιημένων προφορικών μαρτυριών στη σχολική πραγματικότητα.

Αρχοντούλα Μαντζαρίδου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Καθηγήτρια-Σύμβουλος ΕΑΠ.

Ιωάννα Δεκατρή, Φιλόλογος- Ιστορικός, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Γ΄Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αθήνας.

«Κίτρινη Αποθήκη: ελευθερώνοντας τη μνήμη»: μια παρέμβαση τέχνης στον δημόσιο χώρο, με εφαρμογές στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της τοπικής ιστορίας.

Μαρία-Ανδρομάχη Χατζηνικολάου, Εικαστικός, Ερευνήτρια, Διδάσκουσα Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Παν/μίου Θεσσαλίας.

Αγγελική Νικολάου, Αρχειονόμος ΓΑΚ Μαγνησίας, Φιλόλογος, Θεατρολόγος.

 

 

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

19:15 – 21:15

Συντονίστρια: Μαρία Δασκολιά, Αναπλ. Καθηγήτρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ.

Η ιστορική οπτική στα σχολικά προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του 1ου ΓΕΛ Μεταμόρφωσης: σχεδιασμός, υλοποίηση, τελικό προϊόν.

Άννα Τρίγκατζη, Εκπαιδευτικός ΠΕ02, Υπ. Δρ. Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ, Μέλος ΟΠΙΝΙ/ΟΣυνΟΠΙ.

Στυλιανή Κεραμιδά, Εκπαιδευτικός ΠΕ02, Μέλος ΟΠΙΝΙ.

Προφορική ιστορία, ανάπτυξη ιστορικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και ενεργός πολιτειότητα.

Μαρία Βλαχάκη, Ιστορικός, Δρ. Διδακτικής Ιστορίας Π.Τ.Δ.Ε. – Α.Π.Θ., Συμβ. Διδάσκουσα Ε.Α.Π «Δημόσια Ιστορία», Μέλος Δ.Σ. της Ε.Π.Ι.

Η ιστοσελίδα των Ομάδων Προφορικής Ιστορίας (ΟΠΙ), ως ένα διαδραστικό «εργαλείο» για την προφορική ιστορία.

Ευρικόμη Σάββα, εκπαιδευτικός, Μέλος του Συντονιστικού των ΟΠΙ.

Τοπική ιστορία, προφορική ιστορία και κινηματογραφική καταγραφή της με εκπαιδευτικές δράσεις από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.

Κώστας Κορρές, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Φεστιβάλ Ολυμπίας, Υπ. Δρ. Ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Διονυσία Κοπανά, Σκηνοθέτρια, Εκπαιδευτική Συνεργάτρια του Φεστιβάλ Ολυμπίας.

Ρέα Μακρή, Φιλόλογος, Γυμνάσιο Ζαχάρως Ηλείας.

ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

16:30 – 17:30

Η εμπειρία του δικτύου σχολείων του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής. Μια συνεργατική απόπειρα για την προφορική και τοπική ιστορία.

Γιούλη Χρονοπούλου, Υπεύθυνη του δικτύου ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου φιλολόγων.

Ειρήνη Αντωναράκου, εκπαιδευτικός, 2ο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού, μέλος του δικτύου.

Γιώργος Θώδης, εκπαιδευτικός Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, μέλοςτου δικτύου.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ… ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

17:30 – 18:45

Συντονίστρια, Κική Σακκά: Εκπαιδευτικός, τ. Σ.Ε.Ε., πρόεδρος του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Αναζητώντας την ιστορία της εκπαίδευσης μέσω της αξιοποίησης των προφορικών μαρτυριών.

Ευαγγελία Κανταρτζή, Διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής & Εκπαίδευσης. Κώστας Στοφόρος, συγγραφέας, δημοσιογράφος συνεργάτης Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.

Η Προφορική Ιστορία στην ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση: προκλήσεις και πλεονεκτήματα.

Δανάη Καρυδάκη, ιστορικός.

«Μα τι είναι κοινωνική ανθρωπολογία;». Συγκλίσεις ανθρωπολογίας και προφορικής ιστορίας στην εκπαίδευση.

Τα μέλη της ομάδας εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος του Συλλόγου Κοινωνικών Ανθρωπολόγων Ελλάδας (ΣΚΑΕ): Ελίνα Καπετανάκη, Ράια Λιγνού, Ιωάννης Μάνος, Μαρία Μενεγάκη, Ανδρομάχη Μπούνα – Βάιλα, Ηράκλειτος Σουγιουλτζόγλου, Σάββας Τριανταφυλλίδης, Μανώλης Φραγκιαδουλάκης, Πηνελόπη Φράγκου.

 

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ

19:00 – 20:00

Συντονίστρια: Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγος, σκηνοθέτις.

Μ.Α.Ρ.Ι.Κ.Α – Μίλα. Άκου. Ρώτα. Ιστόρησε. Κατανόησε. Άλλαξε

Κατερίνα Αδαμάρα, θεατροπαιδαγωγός, θέατρο ντοκουμέντο, ΑΜΚΕ “Τέχνες στο μίξερ”.

«Κρυμμένο σε κοινή θέα». ‘Ένα παιχνίδι χαμένων ιστοριών από το χθες στο σήμερα. Ένας νυχτερινός περίπατος στα χνάρια των «άλλων».

Μαρία-Ανδρομάχη Χατζηνικολάου, Εικαστικός, Ερευνήτρια, Διδάσκουσα Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Επιμελήτρια του project (ιδέα-υλοποίηση).

Σουμέλα Μακανίκα, τελειόφοιτος Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Επιμέλεια οπτικοακουστικής τεκμηρίωσης.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ (2019) ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

20:15 – 21:00

Αφηγήματα. Οι μικρές ιστορίες λένε την αλήθεια.

Πετρά Βασιλική, φιλόλογος, ΓΕΛ Δοξάτου.

Ανιχνεύοντας το παρελθόν κατανοούμε το σήμερα.

Μαρία Τσούρτη, 13ο ΓΕΛ Αθηνών.

Η αντανάκλαση της προσφυγιάς στους απόγονους των Μικρασιατών προσφύγων στον συνοικισμό της Δυτικής Παραλίας Καλαμάτας.

Κλεοπάτρα Σκαλτσά, φιλόλογος, 3ο Γυμνάσιο Καλαμάτας.

 

Στιγμιότυπα

Διαδώστε το :