Η Προφορική Ιστορία στην εκπαίδευση μπορεί να έχει πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα, πολύ πιο σημαντικά από αυτά των τυπικών σχολικών εορτών που συνήθως είναι εθνοκεντρικές, ανιαρές για τα παιδιά, με γενικόλογεςεπαναλαμβανόμενες ομιλίες. Από το ιστορικό αφήγημα λείπουν οι άνθρωποι. Με τις μαρτυρίες ωστόσο ζωντανεύει η ιστορία, γίνεται πιο κατανοητή.

Σε δύο σχολεία (2ο ΕΠΑΛ Αχαρνών και 1ο ΓΕΛ Μεταμόρφωσης) χρησιμοποιήθηκε υλικό της ΟΠΙΑ (είτε μαρτυρίες, είτε αυτούσια παρουσίαση) για την επέτειο της 28ηςΟκτωβρίου και της 12ης Οκτωβρίου (απελευθέρωση της Αθήνας από τους Γερμανούς) αντίστοιχα. Και στις δύο εκδηλώσεις η προσοχή των μαθητών ήταν έκδηλη. 

 Στο 2ο ΕΠΑΛ Αχαρνών συγκεκριμένα, οι μαθήτριες και οι μαθητές  που συμμετείχαν στην γιορτή αφηγήθηκαν (απλή ανάγνωση ή δραματοποίηση) τα σχετικά αποσπάσματα από τις συνεντεύξεις της ΟΠΙΑ καθώς και άλλα συλλεχθέντα από την υπάρχουσα βιβλιογραφία, με ταυτόχρονη προβολή επίκαιρων βίντεο. Η δύναμη των μαρτυριών κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού! Μαθητές, εκπαιδευτικοί και κάποιοι γονείς παρακολούθησαν την εκδήλωση με προσοχή και συγκίνηση και καταχειροκροτήσαν τους συμμετέχοντες. Το πιο σημαντικό όμως ήταν οι διεργασίες που ξεκίνησαν στους μαθητές και μαθήτριες που πήραν μέρος στη γιορτή, οι οποίοι άκουσαν τις αφηγήσεις, μπήκαν στο πετσί των αφηγητών, συνδέθηκαν με το παρελθόν, αναρωτήθηκαν, άρχισαν να σκέφτονται την προσωπική τους θέση και στάση στο σήμερα.