Η Ομάδα Συντονιστικού ΟΠΙ (Ο-ΣΥΝ-ΟΠΙ), που το 2019 είχε οργανώσει το Μαθητικό Συνέδριο, κλήθηκε από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης να υλοποιήσει μια σειρά σεμιναρίων για την Προφορική Ιστορία στο πλαίσιο των επιμορφωτικών συναντήσεων του εκπαιδευτικού προγράμματος «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους». Στα σεμινάρια η Ο-ΣΥΝ-ΟΠΙ (Τασούλα Βερβενιώτη, Ευρικόμη Σάββα και Άννα Τρίγκατζη) μεταξύ άλλων παρουσίασε και εκπαιδευτικό σενάριο για την περιβαλλοντική εκπαίδευση, στο οποίο η Άννα Τρίγκατζη αξιοποιεί την Προφορική Ιστορία.

Η κυρία Ρέα Μακρή, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Κρεστένων, που συμμετείχε στα σεμινάρια το προσάρμοσε για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου. Έτσι, με αφορμή το διήγημα του Εμμ. Ροΐδη «Τα υαλοπωλεία»  προσέγγισε με τους μαθητές της προβλήματα που σχετίζονται με τις οσμές του τόπου τους. Από την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου αλλά και στο δημοσίευμα της «Πρωινής» (5/4/21, σελ. 15), εφημερίδας της Ηλείας, μπορείτε να δείτε τον τρόπο που εργάστηκε. Είναι φανερό ότι η χρήση των προφορικών μαρτυριών δεν αφορά μόνο το μάθημα της Ιστορίας, αλλά και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τα Νέα Ελληνικά. Είναι μεγάλη η χαρά όταν οι σπόροι φυτρώνουν και μάλιστα με τόσο εμπνευσμένο τρόπο!

Διαδώστε το :