Η συνέντευξη είναι ένα κορυφαίο γεγονός της όλης διαδικασίας, αλλά από κει και πέρα για να διατηρηθεί, για τους «ιστορικούς του μέλλοντος» ή απλώς για τα παιδιά και τα εγγόνια μας, χρειάζεται να γίνει και μια ‘άλλη’ δουλειά, εξίσου σημαντική, αλλά αρκετά γραφειοκρατική. Χωρίς αυτήν όμως η συνέντευξη μπορεί να αποδειχτεί άχρηστη.
Κάθε συνέντευξη καταχωρείται στον εξωτερικό σκληρό δίσκο της ΟΠΙ μαζί με τα μετά – δεδομένα της (Ημερολόγιο, Περίληψη, Απομαγνητοφώνηση κτλ). Πιο αναλυτικά για το ποια είναι αυτά και τη σημασία τους δείτε εδώ.
Επιπλέον η συνέντευξη καταγράφεται και στο Masterlog. Ο τρόπος καταχώρησης μας υποδείχτηκε από τον Rob Perks, που είναι Διευθυντής του οπτικοακουστικού αρχείου της Βρετανικής Βιβλιοθήκης που θεωρείται το μεγαλύτερο στον κόσμο. Πρόκειται για ένα exel, όπου γράφουμε τα στοιχεία της συνέντευξης. Για το πώς συμπληρώνουμε το Masterlog ή αλλιώς το «εξελάκι» (έτσι το λένε τα μέλη των ΟΠΙ) δείτε εδώ.
Η συνέντευξη και όσα τη συνοδεύουν θα υπάρχουν στο κομπιούτερ μας, στον εξωτερικό σκληρό δίσκο της ΟΠΙ και στο «εξελάκι». Για να μην μπερδευτούμε όμως πρέπει παντού ο φάκελος να έχει την ίδια ονομασία και η ονομασία αυτή να μας δίνει τη δυνατότητα να ξέρουμε (κοιτώντας τον) τι περιέχει μέσα. Δείτε πως γίνεται η ονομασία των αρχείων. Ίσως δυσκολευτείτε την πρώτη φορά, μετά το συνηθίζεις.
Συνήθως κάποιος έχει το σκληρό δίσκο και τον φέρνει όταν είναι να ‘περαστεί’ μια συνέντευξη και κάποιος έχει την επίβλεψη της καταγραφής στο «εξελάκι».
Αμέσως μετά τη συνέντευξη, το πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν φτάσουμε σπίτι μας είναι να γράψουμε Ημερολόγιο. Για το τι γράφουμε δείτε το παράδειγμα.
Πρέπει ακόμα να συμπληρώσουμε μια Καρτέλα με τα στοιχεία της συνέντευξης και του αφηγητή μας. Δείτε το υπόδειγμα.
Η πιο χρονοβόρα δουλειά σε αυτή τη διαδικασία είναι η απομαγνητοφώνηση. Κάποια μέλη για να διευκολυνθούν χρησιμοποιούν το Transcribe. Υπάρχουν και οδηγίες για τη χρήση του σε power point και μη. Δείτε εδώ πως δουλεύουμε με το Transcribe.
Άμα έχει γίνει η απομαγνητοφώνηση το να φτιάξεις την περίληψη είναι πολύ απλό: αφήνεις τους τίτλους των θεμάτων και τους χρόνους. Δείτε το παράδειγμα.